my life after marriage n dpt baby :)

hi lama btol tak updat blog ni. Hari ni nak cerita pasal life aku sepanjang berkahwin sampai la ada baby yg dah berusia setahun.
Aku kawin tahun 2009. tahun 2010 bln 7 dpt anak. baby aku namakan DHIYA AMANDA BINTI JOHAN ARIFF. bila pikir blk mmg kelakar time nk bersalin kan budak ni. Masa tu aku kerja kat maxis. so nk jdkn cerita keja kat maxis ni sgt la stressss.. masa tu kandungan dh usia 38 minggu. kira klu nk bersalin anytime bole. Nk jdkan cerita masa tu hari rabu n MIL aku nk dtg umah. Aku plk kebetulan cuti Off day. aku buat la kerja umah mengemas dn sebagainya. ekceli masa ngandung aku adalah insan yg paling pemalas.. huhu.. tetiba dtg rajin. malam nya masa MIL aku dtg lepas dinner aku sakit perut yg amat sgt. tp masih bole bertahan. bila pagi baru je perut aku memulas mulas pedih. so,aku decided nk g hospital selayang. Dr klang aku pun gerak ke hospital selayang.. tetiba doc kata baru bukak 2 inci n awak blk umah dulu.siot je ayat doc tuh.berangin aku satu badan, so blk la dgn kadar segera. perut dh membuyut n sakit tp kena blk umah dulu. atas alasan x cukup bilik. FINE aku blk! then aku tunggu dulu seharian. lepak kat umah sis aku sambil layan contraction. tgk mlm buta pukol 3am hari jumaat aku dah x larat nk tahan ajak laki aku g spital. sampai sana doc ckp aku blom nk bersalin lg. ni sakit main2. kira false alarm. hangin aku doc ni. nama dia Doc ARISSA. aku baru teringin nk letak nama anak aku DHIYA ARISSA, sekali tgk nama doc tu buat aku bengang. tu yg tukar jd Diya amanda,huhuuu... esk nya pagi2 hari jumaat aku g lepak bersarapan ngn family sis aku. terus aku g klinik n dewan bersalin kat gombak tu. Doc tu kata if awak x larat nk bersalin depa bole induce,aku dah tk larat nk tahan terus said OK saya nk induce. Hubby pun tercengang terpaksa kata ok. hahaa.. sis aku pun agree.. induce punay induce x mo kuar gak budak ni. Last2 ari sabtu doc kata kena operate pasl baru bukak 3 inci. tk le nk push takut baby lemas. tepat jam 11am bersamaan 24 july 2010 hari sabtu lahirlah anak aku ke dunia dgn cara c-section. berat 3kg. hurm.. sonok tau ada bb ni. Aku fully BF lagik.

Comments

Popular posts from this blog

Mak anak 3

BABY'D TOLONG BERCUCUK TANAM

My new hobby